Metody i techniki osiągania sukcesu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Dlaczego piszę o tytułowych sposobach osiągania sukcesu? Bo… każdy ma prawo być bogaty. Trzeba tylko wiedzieć i robić nieco więcej niż konkurencja!

Mówi się, że ludzie, którzy nie osiągnęli sukcesu, tak naprawdę sami ponoszą konsekwencje jego braku. Na sukces składa się wiele elementów, które każdy powinien poznać. Od lat znane są uniwersalne prawdy o metodach jego osiągania. Naprawdę warto dokonać ich przeglądu i odświeżyć ich znajomość. Nie zapominajmy, że obecnie życie dodaje też kolejne metody ułatwień w biznesie (nowe technologie, automatyka, informatyka). Wielu osób, w tym biznesmenów, dopiero po latach uświadamia sobie, że w życiu zawodowym zbyt mało korzystali z pożytecznych sposobów, metod i praktyk gwarantujących sukces.

Sukces to… zysk

Odpowiedzmy sobie na pytanie, co to jest sukces w biznesie? Prawda jest taka: to wypracowany zysk, bo bez niego nie ma niczego. Bez zysku nie ma na płace, rozwój, sprzęt, marketing, reklamę, bieżące regulowanie rachunków, czynsz, telefony itp. Praca bez sukcesu osłabia. Sukces w biznesie to wolność, niezależność, radość z codziennej pracy. I na pewno wybawia z niedostatku!

Przepisy na sukces

A oto zbiór myśli, cytatów i wskazówek, których stosowanie prowadzi właśnie do osiągnięcia upragnionego sukcesu…

  • Sukces osiąga się przez siłę woli, wytrwałość i trwałość w realizacji postawionego celu. Cele realizuj małymi krokami, według priorytetów. Nie wszystko naraz, bo zbyt wiele postawionych celów nas przytłacza. Jutro też jest dzień pracy…
  • Podstawowy warunek sukcesu w biznesie to aktywność. Wszyscy ludzie sukcesu to ludzie czynu, pełni pasji i wiary w swój biznes.
  • Zawsze można zrobić coś taniej, szybciej, mądrzej i lepiej. Stale o tym myślcie. W tym też wspierają nas biznesowe IT programy kosztorysowe, ofertowe, operacyjne i szkoleniowe.
  • Co wpływa na cenę oferty cenowej usługi sprzątania? Kluczowymi czynnikami są produktywność pracowników, stawka za roboczogodzinę oraz forma ich zatrudnienia. Na wszystkie czynniki mają wpływ pracodawcy, czyli Wy!
  • Sukces osiąga się przez rzetelną wiedzę o prowadzonym biznesie i znajomość tajemnic zawodu. Wiedza to potęga, a tajemnice sukcesu ukrywajcie przed konkurencją. Wiedzę pozyskajcie przed rozpoczęciem działalności, a pogłębiajcie ją w trakcie prowadzonego biznesu.
  • Nie zapominajcie o innowacji: wideokonferencje, telemarketing, IT oprogramowanie biznesowe, a nawet znany już e-mailing (z wysyłanymi e-mailami z Waszą ofertą) pracują dla Was, nawet wtedy, gdy śpicie.
  • Bez oprogramowania IT biznesowego, branżowego skazujecie się na porażkę, bo np. oprogramowanie branżowe dla firmy sprzątającej CLEAN-EXPRESS PC daje użytkownikowi natychmiastowe kluczowe umiejętności, oszczędności czasu i kosztów pracy, przejrzyste wyceny, szybką pracę, ochronę finansów, ostrzega przed zagrożeniem oraz ułatwia zarządzanie kontraktem i firmą.
  • Sukces łatwiej osiągniecie dzięki nadzwyczajnej jakości świadczonych usług. Wszyscy mogą robić to samo co Wy, ale Wy bądźcie najlepsi. Znane w biznesie od dziesięcioleci powiedzenie brzmi: „Ten najwięcej zyskuje, kto najlepiej służy”.
  • Umiejętność używania właściwych słów to też klucz do sukcesu. Badacze historii życia ludzi sukcesu wielokrotnie wykazali, że była ona jedną z kluczowych cech tych ludzi. Wy też możecie opanować tę umiejętność. Mówcie spokojnie, krótkimi i treściwymi zdaniami. Umiejętnie argumentujcie i nie pomagajcie sobie rękami (bo to drażni rozmówcę). Kierujcie rozmowę na chęć pomocy rozmówcy. To się opłaci.
  • Sukcesowi sprzyja znajomość działań oraz potknięć konkurencji. Pytajcie nowych pracowników serwisu sprzątającego, skąd przybyli, co szczególnego robili, jakie obiekty sprzątali, jakie mieli technologie, czym sprzątali i… dlaczego stracili kontrakt.
  • Swoim klientom dawajcie więcej, niż obiecaliście. Zaoszczędziliście np. na roboczogodzinach lub na środkach czyszczących, to zapytajcie Zamawiającego, co możecie zrobić więcej i np. wykonajcie bezpłatnie polimery na piętrze dyrekcji biura. To się opłaci. Oni to zapamiętają…
  • Chwalcie swoich pracowników. Bo zawsze jest za co…
  • Poznawajcie wielu potencjalnych klientów i składajcie dużo ofert. Przyjęcie Waszej oferty to kwestia statystyki. Nawet jeśli nie zostanie ona przyjęta za pierwszym razem, to będziecie zauważeni przez wiele osób i w wielu firmach zamawiających usługę sprzątania. Zwrócicie na siebie uwagę, zwłaszcza gdy będzie to oferta szczególna (przekonujący tekst, rozsądna prośba, ładna oprawa, dobrany krój czcionki, bez literówek, inny niż zwykle kolor papieru).
  • Pracujcie w grupie sobie podobnych, inteligentnych osób lub pracujcie z mentorem. „Mentor to doświadczona osoba lub grupa, jako całość wszystko wie”. Zaoszczędzicie sporo czasu, a i wariantów rozwiązań znajdziecie więcej.
  • Jako szefowie nie musicie wiedzieć i robić wszystkiego (a nawet nie powinniście), tylko skupcie się na najważniejszym, czyli na nowych klientach. Sukces ułatwią Wam również urok osobisty, schludność i elegancja. Nikt nie chce rozmawiać ze smutnym, niezadowolonym oferentem/rozmówcą, ociekającym potem, w zniszczonym ubraniu, zabłoconych butach i o złym oddechu.
  • „Myślenie kształtuje człowieka”. Zbyt często obok tego zdania przechodzimy obojętnie. Pomyślcie o celu i realizujcie go. Pomyślcie o planie dnia i go wykonajcie. A będziecie lepsi, wydajniejsi niż wczoraj i też bliżej celu. „Myśl, a twoje życie będzie bogatsze”. Pomyślcie, gdzie jako firma chcecie być za rok, za dwa lata. Wyszukajcie w internecie wszystko, co wesprze Was w tych planach.
  • Nie ma rzeczy niemożliwych. Może będą i trudne do osiągnięcia, ale nie niemożliwe. „Dla człowieka, który nie myśli, wszystko jest trudne”. Myślenie ma przyszłość.
  • „Myślenie nie boli”. Przed laty obok takiego hasła napisanego sprayem na murze przechodziłem każdego dnia do pracy. Myślcie, jak i gdzie złożyć ofertę, kiedy i komu najlepiej, nie działajcie intuicyjnie. Wybierzcie grupę docelową.
  • Intuicja jest zawodna, a myślenie nigdy. Lepiej dziesięć razy pomyśleć niż raz stracić. Czytanie i myślenie mniej kosztuje niż strata. Czytajcie więc i myślcie, jak powyższe zdanie przenieść na grunt Waszego biznesu.
  • Pozytywne myślenie przyciąga sukces. Pozytywne myślenie buduje nowe połączenia neuronowe w mózgu. Wasze pozytywne myślenie „zapładnia” rozmówcę oraz pracowników, którzy z pewnością też potrzebują dopływu świeżej myśli, nowej energii i nadziei.
  • „Sukces osiągają ludzie czynu”. Ruszajcie się (będziecie mieli mniej cholesterolu, mniej cukru we krwi – więcej energii), spotykajcie się, poznawajcie nowych ludzi, prowadźcie bezpośrednie rozmowy. To nowi ludzie ułatwią Wam sukces. Wasz sukces zależy od dobrych i licznych kontaktów.
  • Nie pozwólcie, aby chwilowe niepowodzenie stanęło Wam na drodze do sukcesu. Podnoście się za każdym razem. Tu ponownie kłania się słowo „wytrwałość”.
  • Proście i ćwiczcie się w tym. Większość z tych, których poprosicie, będzie Wam przychylna i być może nawet wdzięczna: „Przepraszam, czy mogę wysłać do Pani/Pana ofertę na…”, „Moja oferta, moja propozycja przyniesie Pani/Pana firmie wiele korzyści, w tym…”.
  • Czasami nie robimy czegoś z prozaicznego powodu – ponieważ boimy się. Pokonajcie strach. Strach przed spotkaniem, przed nowym klientem, przed prośbą o decyzję zakupu Waszej usługi. Droga biznesu jest pełna niewiadomych. Każdy się boi niewiadomych. Receptą na strach jest odwaga i wiedza. Psychologowie sukcesu mówią: „Zacznij właśnie od tego, czego się boisz, a strach minie”. Robiąc to, czego się boicie, znieczulacie siebie na strach. I po kłopocie.
  • Rzetelnie przygotujcie się na spotkanie z tymi, których decyzja może dać Wam sukces. W BONUSIE do programu CLEAN-EXPRESS PC 2020, w katalogu WZORY otrzymaliście instrukcję „Wzór rozmowy z Zamawiającym usługę”. Przeczytajcie tekst kilkakrotnie i stosujcie na co dzień, a będziecie lepsi od konkurencji. Uwierzcie mi.
  • Odkryjcie najważniejszy dla klienta powód zakupu usługi sprzątania. Podczas spotkania B2B z potencjalnym klientem zadajcie bezpośrednie pytanie otwarte: „Gdyby kiedykolwiek miał Pan/Pani kupić usługę sprzątania u mnie, to co skłoniłoby Pana/Panią do zakupu? I zamilczcie. Niech klient mówi, niech się otworzy. Potem to umiejętnie wykorzystajcie w praktyce.
  • Czy jako wykonawcy usługi profesjonalnego sprzątania wiecie, dlaczego właśnie Wy sprzątacie obiekty u swoich Zamawiających? Jeżeli wiecie dlaczego, to dobrze, a jeżeli nie, po prostu zadzwońcie do swoich Zamawiających usługę przy jakiejkolwiek okazji (Wielkanoc, Nowy Rok itp.). I zadajcie im przy okazji to pytanie. Będziecie mieli argumenty do dalszej pracy sprzedażowej. Powyższy zbiór rad i wskazówek to praktyczne i skuteczne metody osiągania sukcesów. Czy wszystkie się sprawdzają? Ależ tak! Poprawią one jakość pracy, wyniki finansowe, a często i Wasze życie zawodowe. A zatem stale miejcie je w pamięci i stosujcie na co dzień. Dlaczego? Bo jedna z zasad osiągnięcia sukcesu mówi: „Niewielka różnica w zakresie wiedzy i umiejętności może prowadzić do ogromnych różnic w wynikach”.

Niniejszy temat jest inspirowany treścią CLEAN-EXPRESS PC 2020 – programu IT dla rozwoju i ułatwienia biznesu Firmy Sprzątającej.

Autor

  • Leszek Gabalewicz

    Dr inż. Leszek Gabalewicz jest doradcą i ekspertem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w Departamencie Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Właściciel i prezes firmy CLEAN-EXPRESS, producent IT programu sukcesu dla usługowych firm sprzątających.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na newsletter

Nigdy nie przegap żadnych ważnych wiadomości. Poinformujemy Cię o nowym wydaniu magazynu Forum Czystości. Zapisz się już teraz!